مجله اینترنتی

ساخت وبلاگ
ورزش سه: با توجه به درگذشت مهرداد اولادی، همکاران پدر او با نصب بنری این اتفاق تلخ را به اطلاع عموم رساندند.

پدر مهرداد اولادی که امروز به وسیله رامشگر از این اتفاق تلخ باخبر شده بود در حال برگزاری مراسم تشییع و ... هستند و به همین منظور اهالی قائمشهر و کسبه با نصب بنری جلوی در مغازه او ضمن ابراز همدردی با خانواده آن مرحوم این اتفاق تلخ را به اطلاع رساندند.

عکس: مغازه پدر مهرداد اولادی تعطیل شد

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 111 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:57

خبرگزاری فارس: سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با اظهار تاسف از  وقوع زمین لرزه مهیب در اکوادور٬ این سانحه دلخراش را به مردم و دولت این کشور و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

حسین جابری‌انصاری مراتب همدردی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را به ملت و دولت اکوادور و بازماندگان این زلزله ابراز داشت و برای مصدومان و مجروحان حادثه آرزوی سلامتی کرد.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 77 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:57

ورزش سه: بارسلونا در سه هفته اخیر روی دور ناکامی افتاده و شکست هایی متوالی را متحمل شده است؛ شکست هایی که باعث شده صدرنشینی این تیم در لالیگا به شدت با خطر مواجه شود.

بارسلونا پس از کسب تنها یک امتیاز از 4 بازی اخیر، حاشیه امنیت خود در صدر جدول را از دست داد و حالا تنها به لطف کسب نتایج بهتر در بازی های رودررو با اتلتیکو، در صدر جدول قرار دارد و رئال را نیز در یک امتیازی خود می بیند.

مکس آلگری، سرمربی یوونتوس در نشست خبری بازی با لاتزیو وقتی با سوالی در مورد افت عجیب بارسلونا مواجه شد چنین پاسخ داد:" افت بارسلونا نشان می دهد که در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست. بارسا از لحاظ شکل بازی دست نیافتنی است ولی در حال حاضر بازیکنان این تیم با مشکل روحی و ذهنی مواجه هستند. تنها دلیلی که برای افت بارسلونا می توان مطرح کرد همین مساله ذهنی است. این باعث شده تا رقابت برای قهرمانی لالیکا جذاب تر شود."

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 74 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:57

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام محکومیت شدید انفجار تروریستی کابل که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد قابل توجهی از شهروندان بی‌گناه افغانستان شد با خانواده‌های قربانیان این حادثه و ملت و دولت دوست و برادر افغانستان ابراز همدردی کرد.

جابری انصاری همچنین بر ضرورت مبارزه قاطع با تروریسم به عنوان تهدید مشترک جامعه جهانی تاکید کرد.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 126 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:54

خبرگزاری ایسنا: کره جنوبی، ژاپن و آمریکا امروز(سه‌شنبه) به کره شمالی هشدار دادند، در صورت دست زدن به پنجمین آزمایش هسته‌ای و دیگر اقدامات تحریک‌آمیز با تحریم‌های سخت‌تر و انزوای شدیدتر روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این هشدار در پی برگزاری یک نشست سه جانبه میان معاون‌های وزیران امور خارجه‌ی سه کشور کره جنوبی، ژاپن و آمریکا مطرح شد.

همزمان گمانه‌زنی ها درباره اینکه پیونگ یانگ در مراحل پایانی انجام یک آزمایش هسته‌ای زیرزمینی دیگر در تاسیسات «پونگییه ری» قرار دارد، افزایش یافته است.

لیم سونگ نام، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت: اگر کره شمالی به رغم هشدارهای مکرر جامعه بین المللی یک اقدام تحریک آمیز دیگر انجام دهد حتی با تحریم‌های سخت تر و انزوای شدیدتر مواجه خواهد شد.

وی این اظهارات را در گفت‌وگو با خبرنگاران پس از مذاکراتی که با تونی بلینکن و آکیتاکا سایکی، همتایان آمریکایی و ژاپنی خود داشت ایراد کرد.

لیم اظهار داشت: ما یک اقدام تحریک آمیز دیگر از جانب کره شمالی را تحمل نخواهیم کرد.

روز دوشنبه پارک گئون های، رئیس جمهور کره جنوبی اظهار کرد که منابع اطلاعاتی نشانه هایی از تدارک کره شمالی برای انجام یک آزمایش هسته ای جدید را تشخیص داده اند.

بلینکن نیز اظهار کرد که کره شمالی جدی ترین تهدید منطقه است

وی گفت، آمریکا و دو همپیمان مهم آسیایی‌اش توافق کرده‌اند تا همکاری خود به منظور اجرای تحریم‌ها علیه کره شمالی در پاسخ به آنچه که وی "رفتار تحریک آمیز و بی‌ثبات‌کننده" این کشور خواند را گسترش دهند.

بلینکن همچنین گفت: برای آنکه کره شمالی حقیقتاً فشارهای مضاعف تحریم های جدید شورای امنیت سازمان ملل را علیه خود احساس کند به زمان نیاز است.

وی افزود: اگر کره شمالی دست به تحریک های بیشتر بزند قطعنامه های موجود شورای امنیت خواهان تدابیر مضاعف شدیدتر علیه این کشور شده اند، بنابراین این دقیقا کاری است که جامعه بین المللی در واکنش به کره شمالی انجام خواهد داد.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 80 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:54

سلفی مهرداد اولادی و هادی نوروزی در بهشت. مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 107 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:54

ورزش سه: کاپیتان فصل گذشته استقلال از فوت ناگهانی مهرداد اولادی به شدت ناراحت است.

امیرحسین صادقی در این‌باره می‌گوید: باور کنید هنوز این خبر را باور ندارم، بعد از تمرین امروز صبا کمی خوابیدم و وقتی بیدار شدم دیدم که این خبر منتشر شده است. بسیار ناراحتم و از وقتی این خبر را شنیده‌ام سردرد گرفته‌ام.

او ادامه داد: متاسفانه هم‌اتاقی‌ام را از دست دادم ما در انتخابی جام‌جهانی 2014 با هم هم‌اتاق بودیم، مهرداد پسر بسیار آرامی بود که فقط در اتاق یا چایی می‌خورد یا تخمه. فقط می‌توانم بگویم دلم برای شیرین‌زبانی‌هایت تنگ می‌شود، مهرداد.

صادقی در پایان گفت: از قدیم می‌گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست. وقتی اول سال با این خبر دردناک شروع می‌شود خدا آخر و عاقبت این فوتبال را به خیر کند.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 84 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:34

باشگاه خبرنگاران جوان: ظهر روز سه شنبه ، جمعی از اساتید دانشگاه به ملاقات آقای کیارستمی رفتند و پس از عیادت از ایشان روند بهبودی و درمان ایشان مرور شد و دستورات لازم یادآوری گردید.

در حال حاضر وضعیت آقای کیارستمی مطلوب می باشد. غذا می خورند. مطالعه می کنند و راه می روند.

آخرین وضعیت کیارستمی در بیمارستان

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 102 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:34

قدس آنلاین: آیا می دانید که زنجبیل علاوه بر اینکه برای بهبود ناراحتی های گوارشی مؤثر است می تواند به تسکین بسیاری از دردهای روزمره مانند میگرن نیز کمک کند؟

به گزارش Ameliore ta sante.fr ؛ " زنجبیل" یکی از بهترین ادویه هاست که خواص بی نظیر آن برای سلامتی کاملا شناخته شده است. زنجبیل سرشار از ویتامین C است، به رفع ناراحتی های گوارشی کمک می کند، جریان خون را بهبود می بخشد و برای تسکین سردرد بسیار عالی است.

این ریشه خوراکی در همه مناطق دنیا به خصوص چین و پرو کشت می شود و کاربرد زیادی در آشپزی دارد زیرا عطر و طعم تند آن بی نظیر است. همچنین زنجبیل از دوران باستان نیز به عنوان یکی از ادویه های دارویی کاربرد داشته است.

خوشبختانه می توان زنجبیل را به شکل های مختلف در برنامه غذایی گنجاند و از فواید آن بهره مند شد.

بهبود هضم غذا

یکی از شناخته شده ترین خواص زنجبیل کمک به بهبود هضم غذاست. این خوراکی خاصیت ضد التهابی دارد و به همین دلیل برای مقابله با ناراحتی های گوارشی از جمله حالت تهوع، التهابات معده و تحریکات روده ای مفید خواهد بود. همچنین باید اشاره کرد که زنجبیل عملکرد پانکراس را تحریک می کند و ترشح آنزیم های جذب ریزمغذی ها را افزایش می دهد.

ادویه ای سرشار از آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که آسیب های سلولی ناشی از رادیکال های آزاد مقابله می کنند. رادیکال های آزاد مولول هایی هستند که در بدن جمع شده و زمینه ساز بیماری های جدی مانند سرطان می شوند.

ریشه زنجبیل منبع غنی از آنتی اکسیدان هاست که می تواند از سلامتی محافظت کرده و از بروز پیری زود هنگام پیشگیری کند.

مقابله با سرما خوردگی و آنفولانزا

زنجبیل خوراکی عالی برای بهبود علائم سرماخوردگی و آنفولانزا محسوب می شود. خواص ضد التهابی آن به باز شدن مجاری تنفسی کمک می کند.

دمنوش زنجبیل تاثیر خلط آوری خوبی دارد و می تواند به بدن در دفع عوامل بیماری زا کمک کند.

تسهیل جریان خون

مصرف زنجبیل به حذف کلسترول بد خون کمک می کند و مانع از مسدود شدن عروق می شود. این خواص باعث شده تا زنجبیل ماده عالی برای سلامت سیستم قلبی عروقی و جریان خون محسوب گردد. با این حال، نباید ئر مصرف آن زیاده روی کرد زیرا در صورت همزمانی با مصرف دارو ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. از همین رو بهتر است ابتدا با پزشک مشورت شود.

تسکین دردهای مفصلی

قدرت ضد التهاب و مسکن زنجبیل باعث شده تا درمانی مؤثر برای کاهش دردهای مفصلی مانند آرتریت باشد.

به علاوه، به رفع اسپاسم ها نیز کمک می کند و در بهبود علائم دردهای قاعدگی و عضلانی بسیار عالی است.

بهبود دردهای میگرنی

میگرن زمانی احساس می شود که چربی هایی به نام پروستاگلاندین ها انبساط و انقباض هایی در عروق مغزی ایجاد کنند. این فعالیت غیر عادی التهاب ایجاد می کند و فشار خون را بالا می برد که در نتیجه دردهای شدید بروز می کند.

ریشه زنجبیل مانع از این عملکرد پروستاگلاندین ها می شود. برای کسب بهترین تاثیر توصیه می شود با شروع نخستین علائم سردرد، زنجبیل مصرف شود.

کاهش التهابات

زنجبیل حاوی ترکیباتی است که مانند یک داروی ضد التهاب قوی عمل می کند و می تواند به تسکین انواع دردها و التهابات کمک کند. این تاثیر به قدری عالی است که بعضی از متخصصان توصیه می کنند زنجبیل به عنوان درمان جایگزین برای بهبود بیماری هایی مانند آرتریت استفاده شود. به علاوه، این کاهش التهابات مزمن در همه بدن موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود.  

مقابله با دیابت

مصرف روزانه زنجبیل می تواند مقدار قند خون را تا حدود 30% کاهش دهد. همچنین تولید انسولین را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، 10% بالا می برد. البته در هر صورت باید مصرف زنجبیل با مشورت پزشک باشد و این نکته در مورد بیمارانی که برای کنترل قند خون دارو استفاده می کردند اهمیت بیشتری دارد.

خواص ضد سرطانی

ترکیبات فیتوشیمیایی، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در زنجبیل مانع از افزایش استرس شده و سیستم ایمنی را تقویت می کند. به این ترتیب، بدن توانایی مقابله با سلول های سرطانی را خواهد داشت.

مطالعات مختلف نشان می دهد که این ریشه خوراکی به پیشگیری و درمان سرطان پروستات، تخمدان و سینه کمک می کند.

البته باید همواره به خاطر داشت که مصرف زنجبیل باید در حد متعادل و منظم باشد زیرا زیاده روی می تواند عوارض جانبی در پی داشته باشد.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 63 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:34

وب‌سایت پدال: شرکت LG برای تامین نیاز باتری خودرو‌های الکتریکی اقدام به ساخت یک کارخانه تولید باتری در لهستان کرده است.

با افزایش تقاضا تولید کنندگان خودرو در اروپا، این شرکت کره‌ای به منظور برآوردن نیاز روز افزون مشتریان خود، در حال برنامه ریزی برای ساخت یک کارخانه باتری EV جدید در لهستان، است.

LG در خدمت خودرو‌های الکتریکی
2017 Chevrolet Bolt EV

یک منبع آگاه از این موضوع در مصاحبه با رویترز، گفته که احداث این کارخانه در حدود ۱۸ ماه به پایان خواهد رسید.

محل احداث کارخانه در وروتسواف شهری در جنوب غربی لهستان، واقع شده و قرار است ظرفیت تولید سالانه ۲۲۹۰۰۰ باتری EV  را داشته باشد و دومین کارخانه از نظر امکانات تولید بعد از کارخانه تولید باتری LG در چین، است.

LG در خدمت خودرو‌های الکتریکی
2017 Chevrolet Bolt EV battery system

این شرکت وظیفه تامین باتری در مجموع ۲۵ مدل از خودرو‌های شرکت‌های مختلف خودروسازی جهان، از جمله فولکس واگن، آئودی، ولوو و رنو در اروپا را دارد، علاوه بر این آن‌ها همچنین تامین کننده رسمی باتری شرکت جنرال موتورز  برای مدل جدید شورلت بولت خواهند بود.
LG در خدمت خودرو‌های الکتریکی
2017 Chevrolet Bolt EV

کارخانجات تولید باتری این شرکت در کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا نیز احداث شده است و قبلا نیز سخنگوی ال‌جی خبر اضافه کردن یک مرکز تولید جدید را البته بدون ارائه اطلاعات بیشتر اعلام کرده بود.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 95 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:21

دستور كار جديد حمله‌هاي پسابرجامي صادر شد؛ گزارش وزارت امور خارجه. گزارشي كه حالا مخالفان توافق هسته‌اي در حمله به آن چيزي كم از خود جريان مذاكرات و اصل برجام نگذاشته‌اند.

روزنامه اعتماد: دستور كار جديد حمله‌هاي پسابرجامي صادر شد؛ گزارش وزارت امور خارجه. گزارشي كه حالا مخالفان توافق هسته‌اي در حمله به آن چيزي كم از خود جريان مذاكرات و اصل برجام نگذاشته‌اند. در اين ميان يك جمله ولي‌الله سيف، رييس كل بانك مركزي هم به مدد آنها آمده تا بساط‌شان براي دور جديد انتقادات از دولت و سياست خارجي دولت جور باشد.

حالا آنها در يك دست روايت تخفيف يافته خود از گزارش برجام را دارند و در دست ديگر جملات تخفيف يافته سيف از تحولات پسابرجام را تا به صراحت «توقف اجراي برجام» را به عنوان جديدترين مطالبه خود مطرح كنند. با اين دور خيز اخير بهارستان قطعا در هفته‌هاي آينده آبستن رويدادها و تنش‌هاي جديدي خواهد بود؛ تنش‌هايي كه نشانه‌هاي اوليه آن ديروز در صحن علني بروز كرد. جايي كه حميد رسايي در اخطاري مدعي شد كه «مجلس بايد گزارش برجام را برگرداند.» اين تازه اظهارنظري رقيق شده در بين انبوه اظهارنظرهاي مخالفان بود كه علاوه بر تاكيد به توقف اجراي برجام، معتقدند وزارت امور خارجه در گزارش خود امريكا را «هلو و ايران را لولو» معرفي كرده است.

استناد اين دست از منتقدان تنها به قسمت آخر بند چهارم گزارش برجام است كه عدم شفافيت و نبود فضاي رقابت در اقتصاد ايران را معضلي پيش روي اجراي كامل برجام معرفي كرده است. اما اين نوع استنادها شايد خيلي هم تعجب‌برانگيز نباشند. جريان سخنان رييس كل بانك مركزي هم با همين روش تبديل به تيتر اصلي رسانه‌هاي مخالف برجام شده است. سيف در ميان انبوه اظهارنظرهاي خود درباره دوران پسابرجام، اقدامات آمريكايي‌ها را با توجه به وجود جو رواني ساخته شده به دست آنها عليه كشورمان به «هيچ» تعبير كرده و همين تعبير توسط طيف مخالفان به تمام سخنان او بسط داده شده است.

حالا در شرايطي كه بهارستان دو هفته ديگر پاي بررسي گزارش اجراي سه ماه اول برجام مي‌رود، طيف مخالفان يكي يكي اين گزارش را زير سوال برده‌اند. نقوي حسيني، عضو كميسيون امنيت ملي گفته كه «گزارش وزارت خارجه از سر رفع تكليف تدوين شده». اسماعيل كوثري ديگر عضو اين كميسيون معتقد است: «گزارش برجام كامل نيست و معايب و محاسن در آن بررسي نشده است». صالح جوكار هم البته تاكيد كرده كه اين گزارش «كپي» همان متن برجام است. اينها تنها چند نفر از مخالفان برجام عضو كميسيون امنيت ملي مجلس هستند كه بايد دو هفته ديگر گزارش وزارت خارجه از زير دست آنها بگذرد.

گاردي كه مخالفان گرفته‌اند خبر از يك رودررويي دوباره بر سر توافق هسته‌اي دارد. شايد هم از همين روست كه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در چرخشي كه ديروز انجام داد، اعلام كرد كه اين گزارش را در حضور محمد جواد ظريف و همكاران او بررسي خواهد كرد. تا پيش از اين قرار نبود وزير خارجه و معاونان او در جلسه بررسي گزارش سه ماهه اجراي برجام حضور پيدا كنند. اين تصميمي بود كه تا قبل از انتشار متن اين گزارش توسط خبرگزاري فارس، گردانندگان كميسيون امنيت ملي بر آن تاكيد داشتند.

مي‌توان تصور كرد تاكيد آنها ناظر به جلوگيري از يك تنش جدي بوده باشد. اما انتشار گزارش سه‌ماهه اجراي برجام و حمله‌اي كه بلافاصله طيف مخالفان توافق هسته‌اي به آن ترتيب دادند، نشان داد كه كار بررسي اين گزارش در كميسيون امنيت ملي پيچيده و احتمالا همراه با تنش خواهد بود. ديروز نايب‌رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌وگو با ايسنا از بررسي گزارش برجام پس از تعطيلات هفته آينده مجلس با حضور وزير امور خارجه، رييس كل بانك مركزي و ساير مسوولان مرتبط با مساله مذكور در كميسيون امنيت‌ ملي خبر داد. حسن سبحاني‌نيا اين را هم گفته كه «تا قبل از بررسي همه ابعاد وجنبه‌هاي گزارش برجام و شنيدن نظرات همه مسوولان در اين خصوص هرگونه اظهارنظر درباره گزارش مذكور صرفا يك نظر شخصي است و ارزشي ندارد.» اين موضع‌گيري دو چيز را مي‌تواند نشان دهد.

 موضوع اول عدم رضايت هيات رييسه كميسيون امنيت ملي نسبت به حملاتي است كه طي ٢٤ ساعت بعد از انتشار گزارش برجام، به اين گزارش ترتيب داده شد. هيات رييسه اين كميسيون همگي از طيف موافقان و حاميان برجام هستند و چنين نگراني‌اي براي آنها طبيعي است. اما موضوع دوم را مي‌توان با كمي حدس و گمان مطرح كرد؛ اينكه آنها همزمان نگران پاسخ دادن و ايجاد توازن در برابر حملات به اين گزارش در جلسه بررسي آن هم هستند. شايد از همين روست كه بلافاصله ظريف و ديگر مقامات مرتبط با برجام به جلسه كميسيون دعوت شده‌اند تا بلكه آنها بتوانند به دليل احاطه و اشرافي كه به مسائل دارند، پاسخي را مقابل انتقادات و حملات مخالفان قرار دهند و بازي به نفع جريان مقابل دولت جلو نرود.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 95 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:21

بلند قامت ترین بسکتبالیست تیم ملی در پیامی درگذشت مهرداد اولادی را تسلیت گفت. مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 75 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:21

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: دانشمندان علم مواد هر کاری که از دست‌شان بربیاید انجام می‌دهند تا بتوانند ماده‌ای به شگفت‌انگیزی ماهیچه‌ی طبیعی بسازند. این ماده می‌‌تواند در صورت نیاز منقبض شود؛ یا بدون اینکه آسیب ببیند تا 70 درصد کش بیاید و بتواند خودش را ترمیم کند. حالا محققان می‌گویند آنها به ساخت ماده‌‌ای نزدیک شده‌اند که می‌تواند همه‌ی این کارها را انجام دهد، البته نه به خوبی یک ماهیچه‌ی طبیعی. این پیشرفت‌ها می‌تواند روزی در زمینه‌ی رباتیک و پروستتیک مثمر ثمر باشد.
ساخت ماهیچه‌ مصنوعی خود ترمیم

ایده‌ی ماهیچه‌های مصنوعی ده‌ها سال پیش مطرح شد. محققان برای ساخته چنین ماهیچه‌ای ماده‌های مختلفی را از نانوتیوب‌ها گرفته تا سرامیک و آلیاژ‌های فلزی پیشنهاد داده‌اند. در سال 2000 دانشمندان یک پلمیر کشسان به نام «الاستومر» (elastomer) معرفی کردند که با اعمال ولتاژ برق می‌تواند تا سه برابر طولش کش بیاید . دوباره به حالت اولش بازگردد. اما اگر این الاستومرها آسیب می‌دیدند، باید ترمیم می‌شدند. گروه دیگری از دانشمندان هم از الاستومر به عنوان ماده‌ی اولیه برای پلیمرهای خودترمیمی استفاده می‌کردند. این ماده‌ها می‌توانند، بریدگی‌ها و سوراخ‌ها را ترمیم کنند و حتی لبه‌های بریده شده را به هم متصل کنند. اما مشکل اینجاست که اکثر این ماده‌ها ضعیف هستند و قابلیت کشسانی ندارند، به همین دلیل برای ماهیچه‌ی مصنوعی مناسب نیستند. تاکنون هیچ‌کس ماهیچه‌ی مصنوعی که بتواند خودش را ترمیم کند، نساخته است.

اما حالا یک دانشمند مواد به نام «ژنان بائو» از دانشگاه استنفورد در ژورنال Nature Chemistry گروهی از الاستومرها را معرفی کرده‌ که می‌توانند خودشان را ترمیم کنند. این ماده از زنجیره‌های پلیمری دراز و در هم فرو رفته تشکیل شده است. این زنجیره‌های پلیمری محتوی سیلیکون، اکسیژن، نیتروژن و ترکیب اتم‌های کربن با نمک آهن است. این آهن با اتم‌های اکسیژن و نیتروژن در پلیمر پیوند شیمیایی برقرار می‌کند و زنجیره‌های پلیمر را هم به خود و هم به یکدیگر متصل می‌کند. این حلقه‌‌های اتصال مانع از حرکت زنجیره‌‌های پلیمری نمی‌شود، بنابراین این ماده می‌تواند کش بیاید، اما نه کاملا آزادانه. وقتی این ماده کاملا کش آمد و تغییر شکل یافت، حلقه‌ی اتصال به شکل اولیه‌شان بازمی‌گردند و خاصیت کشسانی و استحکام را به این ماده می‌دهند.

حالا می‌رسیم به قابلیت خودترمیمی این ماده. اگر در این ماده یک سوراخ ایجاد کنیم، اتم‌های آهن در یک سمت سوراخ به سمت اتم‌های اکسیژن و نیتروژن در سمت دیگر جذب می‌شوند و پیوندهای شیمیایی را دوباره برقرار می‌کنند و ظرف 72 ساعت سوراخ بسته می‌شود. حتی وقتی محققان پلیمر را به دو تکه‌ی مجزا می‌برند، لبه‌های بریده شده تقریبا کامل به هم جوش می‌خورند، البته اگر در تماس با هم قرار گیرند. پس از اتصال، تقریبا کل استحکام ماده و 90 درصد خاصیت کشسانی آن حتی در دماهایی به اندازه‌ی منفی 20 درجه‌ی سانتیگراد بازمی‌گردد.

وقتی محققان به این پلیمر میدان الکتریکی اعمال کردند، طول این ماده به سرعت و به اندازه‌ی 2 درصد افزایش یافت. وقتی میدان الکتریکی خاموش می‌شد، این ماده به‌اندازه‌ی واقعی‌اش بازمی‌گشت.

یکی از نقاط ضعف این ماده این است که پس از اعمال میدان الکتریکی اندازه‌ی آن خیلی کم تغییر کرد. با اینکه این ماده می‌تواند تا 45 برابر اندازه‌ی اصلی‌اش کش بیاید و به حالت اول بازگردد، اما در مقایسه با ماهیچه‌ی واقعی، تغییر اندازه‌ی آن هنگام اعمال برق خیلی ناچیز است. این یعنی پاهای رباتیک نمی‌توانند به خوبی پاهای طبیعی خم شوند.

بائو توضیح می‌دهد که «هدف ما این نبود که بهترین ماهیچه‌ی مصنوعی را بسازیم، بلکه می‌خواستیم قوانین جدیدی برای طراحی ماده‌های کشسان و خودترمیم تعریف کنیم. ماهیچه‌ی مصنوعی یکی از کاربردهای احتمالی ماده‌ی ما است.» در حال حاضر، تیم بائو در تلاش هستند تا تاثیر میدان الکتریکی را افزایش دهند.

«مارک اربن»، یک دانشمند مواد از دانشگاه کارولینای جنوبی می‌گوید «تحقیقات آنها واقعا جالب و باارزش است.» او می‌گوید ما در نهایت می‌توانیم از ماهیچه‌های مصنوعی برای ساخت دست و پای مصنوعی استفاده کنیم. این دست و پای مصنوعی را می‌توانیم جایگزین اندام‌های از دست رفته‌ی افراد معلول کنیم یا اینکه این امکان را به ربات‌ها بدهیم که مثل یک انسان حرکت کنند. او همچنین می‌گوید که این ماده می‌تواند کاربردهای دیگری هم داشته باشد. مثلا خاصیت خودترمیمی آن می‌تواند در فضا مفید باشد، چون گاهی اوقات تعمیرات در فضا بسیار سخت یا غیرممکن است.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 74 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:17

ورزش سه: حنیف عمران‌زاده در پیامی که در اختیار ما قرار داد نوشت: بعد از هادی نوروزی بار دیگر یکی از همشهری‌های خوبم را از دست دادم و واقعا نمی‌دانم حکمت این قصه چیست. فقط می‌توانم بگویم که خبر فوت مهرداد اولادی برای جامعه فوتبال بسیار دردناک است. من و سایر بازیکنان استقلال آماده‌ایم تا هر کمکی از دستمان برمی‌آید برای بازماندگان وی انجام بدهیم.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 84 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:17

خبرگزاری ایلنا: آتنه فقیه نصیری با اشاره به بیماری خود گفت: مبتلا به‌ بیماری ام اس شده‌ام اما خوشبختانه این بیماری پیشرفته نیست و تحت درمان هستم.

وی ادامه داد: هنگام بازی در مجموع شمعدونی به کارگردانی سروش صحت متوجه بیماری‌ام اس شدم و مدت دو سال است که در حال مداوا هستم البته بیماری پیشرفته نیست و می‌توانم راه بروم و کارهای روزانه را انجام بدهم.

آتنه فقیه نصیری به «ام اس» مبتلاست
وی ادامه داد: بدلیل شرایط بیماری و اینکه پزشکان تاکید کردند نباید عصبی بشوم و فعالیتی هم نداشته باشم که دچار خستگی شوم؛ فعلا فعالیتهای هنری را تعطیل کرده‌ام.

فقیه نصیری افزود: امیدوارم با ادامه درمان و کسب سلامتی کامل بتوانم بزودی به فعالیت‌های فرهنگی بازگردم.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 121 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:17

دقایقی پیش از سوی مدیران شصت و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کن، فهرست فیلم های مسابقه بخش هفته منتقدان جشنواره کن اعلام شد که متاسفانه از کشورمان هیچ فیلمی در این بخش پذیرفته نشده است.

بانی فیلم:  به گزارش بانی فیلم، فهرست هفت فیلمی که در بخش مسابقه هفته منتقدان جشنواره کن ۶۹ حضور دارند به این شرح است:

*«آلبوم» ساخته مهمت جان مرت اوغلو از کشور ترکیه.
*«چزیره الماس» ساخته دیوی چو تولید مشترک کامبوج و فرانسه.
*«گودال» ساخته جولیا داکورنائو از کشور فرانسه.
*«گیاه حساس» ساخته اولیور لاکسه از کشور اسپانیا.
*«یک هفته و یک روز» ساخته آساف پ.ل.نسکی از اسراییل.
*«یک پرنده زرد» ساخته کی راجاگوپل از کشور سنگاپور.
گفتنی است که فیلم های بخش پانزده روز کارگردانان جشنواره کن هم فردا (سه شنبه) اعلام خواهد شد.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 89 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:11

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: بازی در کشور ثالث تصمیم خوبی نبود اما امیدوارم بازیکنان ما فردا کیفیت خوب خود را به نمایش بگذارند و در پایان با پیروزی و کسب 3 امتیاز از زمین بازی خارج شویم.

خبرگزاری فارس: یحیی گل محمدی در نشست خبری پیش از دیدار برابر النصر عربستان در هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با تشکر از مقامات و فدراسیون فوتبال عمان به خاطر فراهم کردن شرایط خوب برای دیدار ذوب آهن و النصر اظهار داشت: بازی در کشور ثالث تصمیم خوبی نبود، دوست داشتیم این بازی در ایران برگزار شود تا هواداران ما از تماشای بازی در خانه و همچنین هواداران النصر از بازی در عربستان لذت ببرند.

وی با بیان اینکه بازی پیش رو حساس ترین بازی گروه ما به شمار می رود افزود: النصر بازیکنان خوبی در اختیار دارد که نباید در بازی فردا به آنها فضا بدهیم، تقریبا در این بازی حق اشتباه نداریم و باید بدانیم برای موفقیت باید در تمام دقایق بازی تمرکز کافی را داشته باشیم.

گل محمدی گفت: امیدواریم بازیکنان ما کیفیت خوب خود را به نمایش بگذارند و در پایان با پیروزی و کسب 3 امتیاز از زمین بازی خارج شویم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن تصریح کرد: با توجه به اینکه بازی‌های ما با فاصله زمانی کمی برگزار می‌شوند اما خسته نیستیم، مطمئن هستیم که با انگیزه و آمادگی بالا در بازی فردا به میدان می‌رویم، من در بازیکنان انگیزه خوبی می‌بینم و امیدوارم که در بازی پیش رو موفق شویم.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 67 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:11

وب سایت چیدانه: اگر قرار است که چوب ها مهمان خانه شما شوند، نظرتان چیست که آن ها را در نقش یک قفسه ی دکوری زیبا به دکوراسیون داخلی خانه بیاوریم؟

معجزه حضور چوب در دکوراسیون داخلی منزل

معجزه حضور چوب در دکوراسیون داخلی منزل

چوب را شاید بتوان اغوا کننده ترین مواد و مصالحی دانست که می توان از آن در طراحی دکوراسیون داخلی خانه استفاده کرد. بیایید حرف های کلیشه ای راجع به چوب ها را فراموش کنیم، بله درست است آن ها حس طبیعی خوبی دارند، اما واقعیت این است که آن ها بیشتر به خاطر رنگ های خاص و منحصر به فردشان، به خاطر بافت های بی نظیرشان و به خاطر قدرت زیادشان در ست شدن با دیگر لوازم دکوراسیونی دوست داشتنی هستند. بیایید امروز با هم ببینیم که این متریال دوست داشتنی را چگونه می توانیم مهمان دکوراسیون داخلی خانه خود کنیم. پس تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید.
ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


عادت های غلط که چهره دکوراسیون شما را زشت می کنند!
معجزه حضور چوب در دکوراسیون داخلی منزل

هیچ فردی کامل نیست و همه ی ما کما بیش عادات ناخوشایندی داریم، اما متاسفانه به قدری آن ها را تکرار کرده ایم که اغلب، خودمان هم متوجه نمی شویم این گونه عادات تا چه حد می تواند نادرست و حتی باعث آزار سایرین شود. شاید به درستی ندانیم که این عادات، دقیقا از کی و کجا جزئی از خصوصیات و رفتار ما شده اند. اما اگر بخواهیم می توانیم با همت و تلاش آن ها را بشناسیم و اقدام به ترک آن ها کنیم پس با چیدانه همراه باشید تا با هم این عادات ناپسند را بشناسیم.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...



کفپوش های امن برای اتاق کودک بازیگوش شما
معجزه حضور چوب در دکوراسیون داخلی منزل

ماهیت کودک این است که شیطان و بازیگوش باشد و این نگرانی که ممکن است به کودک عزیزم در هنگام بازی و فعالیت آسیب وارد شود، هیچ وقت یک مادر را رها نمی کند. اما دکوراسیون حتی در این گونه مسائل هم می تواند به کمک شما بیاید. کافی است با ترفندهای دکوراسیونی مختلف آشنا شوید و به وسیله آن ها؛ از آسیب دیدن کودک عزیزتان هنگام بازی جلوگیری کنید. اگر می خواهید با این ترفندها آشنا شوید بهتر است تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه شوید.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...



۸ میز جلو مبلی و میز عسلی شیک برای دکوراسیون منزل
معجزه حضور چوب در دکوراسیون داخلی منزل

بیشتر لوازم و وسایلی که در خانه وجود دارند نیاز به وسیله های دیگری دارند که زیبایی آن ها را تکمیل کند و به جلوه گری بیشتر آن ها کمک کند. میزهای جلو مبلی و بغل مبلی هم جزو آن وسیله هایی هستند که تکمیل کننده زیبایی مبلمان ها هستند و به کارآیی بیشتر آن ها هم کمک می کند. این مطلب می خواهد به شما کمک کند تا بهترین میزها را برای دکوراسیون داخلی خانه تان پیدا کنید. پس با چیدانه همراه باشید.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 157 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:11

ورزش سه: داریوش شجاعیان درباره شرایط تیمش در آستانه دیدار با استقلال خوزستان می گوید: شرایط خیلی خوبی داریم. بعد از شکستی که مقابل پدیده تجربه کردیم و واقعا حقمان نبود، تمرینات منظمی را انجام دادیم و آماده دیدار با استقلال خوزستان می شویم. فراز کمالوند روی روحیه بازیکنان کار کرده و همه چیز خوب پیش می رود.

باخت، حقمان نبود

او در ادامه با اشاره به کارشناسی داوری در برنامه نود تاکید می کند: دیشب در برنامه نود همه دیدند که تصمیم داور اشتباه بوده است. متاسفانه گل پدیده در شرایطی به ثمر رسید که روی محسن حسینی خطا انجام شده بود. این موضوع نشان می دهد حق ما باخت نبوده است. با این وجود هرچه بوده، گذشته و انشاءالله همه چیز رو به راه می شود.

حضور ثابت در ترین ها، عجیب نیست

هافبک گسترش فولاد درباره اینکه در بخش ترین های برنامه نود همواره یک یا چند حرکت از خودش وجود دارد، عنوان می کند: خدراشکر می کنم. این مساله عجیب نیست. بالاخره در هر بازی باید یک حرکت تکنیکی انجام دهیم. مساله خاصی نیست و امیدوارم برای تیمم موثر باشم.

چرا من بعد از نود افت نکردم؟

شجاعیان با بیان اینکه بعد از حضور در برنامه نود افت نکرده، اظهار می کند: به نظر من این مساله بستگی به خود بازیکنان دارد. شرایط بعد از حضور در برنامه نود تا حدی برای بازیکنان خاص می شود. این برنامه نود نیست که باعث افت بازیکن می شود که بگوییم چشم خورده، بازیکن باید خودش را جمع و جور کند و راه را برای پیشرفتش باز کند. چرا چنین اتفاقی برای من نیفتاد؟

تلاش برای شکست استقلال خوزستان

وی درباره بازی با استقلال خوزستان می گوید: بازی سختی داریم. استقلال خوزستان به صدرجدول نزدیک است و شانس خوبی برای قهرمانی دارد. این تیم هرگز نمی خواهد قهرمانی را از دست بدهد اما ما نیز دست و پا بسته نیستیم. تیم ما هنوز شانس کسب سهمیه آسیایی دارد و به همین خاطر می خواهیم 3 امتیاز را مال خود کنیم. انشاءالله به هدفمان برسیم و تراکتورسازی ببرد تا به صدرجدول نزدیک شود.

نگفتم استقلالی هستم

شجاعیان که نیم فصل در لیست خرید پرویز مظلومی قرار داشت، درباره شکست استقلال در دربی و آینده خودش می افزاید: من هیچ وقت نگفتم که استقلالی هستم اما دربی واقعا بازی زیبایی بود. به هر حال می توانستم در این بازی حضور داشته باشم اما قسمت نبود. من با گسترش فولاد قرارداد دارم و هر کاری از دستم برآید برای موفقیت تیمم می کنم. درباره آینده ام مطیع فراز کمالوند هستم و هرچه او بگوید، گوش می کنم.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 91 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:08

خبرگزاری ایسنا: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در جریان بیست و ششمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید در جمع مردم استان سمنان به ارائه گزارشی از عملکرد 31 ماهه دولت یازدهم پرداخت و خاطرنشان کرد: دولت یازدهم کار خود را در زمانی آغاز کرد که اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی در اوج خود قرار داشت. دولت هنگامی کار خود را آغاز کرد که تحریم‌ها به نقطه اوج خود رسیده بود و تورم، رکود، بیکاری و عدم آرامش در بازار، زندگی مردم ، آینده کشور و اقتصاد را در ذهن مردم با تردیدهای فراوانی مواجه کرده بود.

وی با بیان اینکه مردم تصمیمی تاریخی گرفته‌اند که اسلام و ایران هراسی قدرت‌های بزرگ جهان و صهیونیسم بین‌المللی را با شکست مواجه کنند، اظهار کرد: ملت ایران تصمیم گرفتند که با همه فشارها، فشار تحریم‌ها و مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی را یکی پس از دیگری حل و فصل کنند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید به خاطر اینکه مردم در طول 31 ماه دولت یازدهم همواره در کنار دولت و نظام بوده‌اند و همیشه نیز پاسخگوی ندای رهبری بوده‌اند، تقدیر و تشکر می‌کنم، گفت: امروز از فراز بلندی که پیش رو داشته‌ایم و ارتفاعی که باید بپیماییم، تقریباً‌به قله نزدیک شده‌ایم.

روحانی با اشاره به توافق ایران و گروه 1+5 و خروج ایران از فصل هفت منشور سازمان ملل، اظهار کرد: ملت بزرگ ایران توانست با قدرت خود تمام قطعنامه‌های تحریمی فصل هفت علیه کشور را از بین ببرد. همه قطعنامه‌هایی که علیه ایران بود امروز لغو شده‌اند و آنها که فکر می‌کنند و می‌گویند که برجام برای ما کاری نکرده است باید بگویم که برجام افتخاری سیاسی و حقوقی برای تاریخ ملت ایران ثبت کرده است.

وی با طرح این پرسش که چه کسی فکر می‌کرد 6 قطعنامه شورای امنیت و 12 قطعنامه شورای حکام یکی پس از دیگری لغو و مطرود شد و برای همیشه به زباله‌دان تاریخ انداخته شود، خاطرنشان کرد: مردم یادشان نرفته است که فروش نفت ایران که به عنوان یک قدرت اقتصادی در صحنه بین‌الملل حضور داشت را به نصف تغییر دادند و از دو میلیون بشکه در روز به یک میلیون بشکه کاهش دادند. مردم همچنان شاهد بودند که کشتیرانی به علت تحریم ایران برای انتقال کالا به داخل با مشکلات فراوانی مواجه بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سال‌های اخیر تمام کانال‌های بانکی و بیمه‌ای دنیا بر روی ایران بسته شده بود، اضافه کرد: مردم یادشان نرفته که انتقال هیچ پول بانکی از طریق سیستم‌های بانکی به کشور امکان‌پذیر نبود و به قرن نوزدهم رفته بودیم و همه چیز از طریق صرافی‌ها حل و فصل می‌شد.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از عملکرد برخی از رسانه‌ها و هجمه آنها علیه دولت با بیان اینکه از رسانه‌ها می‌خواهم اخلاق را مورد نظر خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: انتقاد از دولت اشکالی ندارد و نقد دولت گاهی لازم است اما ملت ایران آشوب و هرج و مرج رسانه‌ای را نمی‌پسندد و هجمه‌های غیراخلاقی رسانه‌ها در شأن ملت بزرگ ایران نیست.

وی با تأکید بر اینکه اگر حمایت مردم نبود هیچ‌گاه نمی‌توانستیم موفقیت برجام را در برابر قدرت‌های بزرگ به دست آوریم، اظهار کرد: برای من جای تعجب است که برخی می‌خواهند به گونه‌ای القاء کنند که ملت ایران پیروز نیست بلکه آمریکا پیروز است. برای من جای تعجب است که برخی‌ می‌گویند دیپلمات‌های ایرانی پیروز نیستند بلکه صهیونیست‌ها پیروز هستند؛ کجا رفت تعصب ملی و غیرت دینی؟

روحانی ادامه داد: چرا واقعیت‌ها را برای مردم نمی‌خواهند روشن کنند و چرا در برابر عظمت ملت ایران که یک موفقیت بزرگ تاریخی به دست آورده است نمی‌خواهیم سر فرود آوریم.

مجله اینترنتی ...
ما را در سایت مجله اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان bartarinn بازدید : 97 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:08